Generelle vilkår og betingelser
Generelle Vilkår
Læs disse vilkår omhyggeligt, før du bruger vores tjeneste.
Artikel 1 – Definitioner
I disse vilkår forstås ved:
Fortrydelsesret: den periode, inden for hvilken forbrugeren kan gøre brug af sin fortrydelsesret;
Forbruger: den naturlige person, der ikke handler i udøvelsen af erhverv eller virksomhed og indgår en fjernsalgsaftale med virksomheden;
Dag: kalenderdag;
Varigt forbrug: en fjernsalgsaftale vedrørende en række produkter og/eller tjenester, hvor leverings- og/eller afhentningsforpligtelsen er spredt over tid;
Varig datamedium: ethvert middel, der gør forbrugeren eller virksomheden i stand til at gemme information, der er rettet mod dem personligt, på en måde der muliggør fremtidig henvendelse og uændret reproduktion af de gemte oplysninger.
Fortrydelsesret: muligheden for forbrugeren til at trække sig tilbage fra fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesretten;
Virksomhed: den naturlige eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenester på afstand til forbrugere;
Fjernsalgsaftale: en aftale, hvormed der i forbindelse med et af virksomheden organiseret system til fjernsalg af produkter og/eller tjenester, kun bruges en eller flere teknikker til fjernkommunikation indtil aftalens indgåelse;
Teknik til fjernkommunikation: middel, der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbruger og virksomhed er i samme rum samtidig.
Generelle Vilkår: disse generelle vilkår fra virksomheden.
Artikel 2 – Virksomhedens identitet
Virksomhedsoplysninger
Virksomhedsnavn: Zumaa
Virksomhedsregistreringsnummer: 94838305
Gade: Kruisdijk 65
Postnummer: 3176PH
By: Rotterdam
Provins: Syd-Holland
Land: Holland
Artikel 3 – Anvendelse
Disse generelle vilkår gælder for ethvert tilbud fra virksomheden og for enhver indgået fjernsalgsaftale og bestillinger mellem virksomhed og forbruger.
Før fjernsalgsaftalen indgås, vil teksten i disse generelle vilkår blive stillet til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det blive angivet, at de generelle vilkår kan ses hos virksomheden, og at de vil blive sendt til forbrugeren gratis efter anmodning.
Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten i disse generelle vilkår, i modsætning til det foregående led, og før fjernsalgsaftalen indgås, stilles til rådighed for forbrugeren elektronisk på en måde, så denne let kan gemmes på et varigt datamedium. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det før aftalens indgåelse blive angivet, hvor de generelle vilkår kan findes elektronisk, og at de på forbrugerens anmodning vil blive sendt elektronisk eller på anden måde gratis.
I tilfælde af, at der udover disse generelle vilkår også gælder specifikke produkt- eller tjenestevilkår, gælder det andet og tredje led tilsvarende, og forbrugeren kan altid påberåbe sig den relevante bestemmelse, der er mest gunstig for ham ved eventuel modstrid med de generelle vilkår.
Hvis en eller flere bestemmelser i disse generelle vilkår på et givent tidspunkt er helt eller delvist ugyldige eller annulleres, forbliver aftalen og disse bestemmelser i øvrigt i kraft, og den pågældende bestemmelse vil straks blive erstattet med en bestemmelse, der nærmer sig det oprindelige indhold så meget som muligt.
Situationen, der ikke er reguleret i disse generelle vilkår, skal vurderes "i ånden" af disse generelle vilkår.
Uklarheder om fortolkning eller indhold af en eller flere bestemmelser i vores vilkår skal fortolkes "i ånden" af disse generelle vilkår.
Artikel 4 – Tilbuddet
Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller sker under visse betingelser, vil dette blive udtrykkeligt angivet i tilbuddet.
Tilbuddet er uforpligtende. Virksomheden er berettiget til at ændre og tilpasse tilbuddet.
Tilbuddet indeholder en komplet og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til, at forbrugeren kan foretage en god vurdering af tilbuddet. Hvis virksomheden bruger billeder, er disse en tro gengivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Åbenlyse fejl eller misforståelser i tilbuddet er ikke bindende for virksomheden.
Alle billeder, specifikationer og data i tilbuddet er vejledende og kan ikke danne grundlag for krav om erstatning eller ophævelse af aftalen.
Billeder af produkter er en tro gengivelse af de tilbudte produkter. Virksomheden kan ikke garantere, at de viste farver præcist stemmer overens med produkternes virkelige farver.
Hvert tilbud indeholder tilstrækkelig information til, at det for forbrugeren er klart, hvilke rettigheder og forpligtelser der er forbundet med at acceptere tilbuddet. Dette vedrører især:
- prisen, undtagen for told- og importmoms. Disse ekstra omkostninger skal bæres og risikeres af kunden. Post- og/eller kurertjenesten vil i forbindelse med import anvende den særlige ordning for post- og kurertjenester. Denne ordning gælder ved import af varer til destinationslandet i EU, hvilket er tilfældet her. Post- og/eller kurertjenesten opkræver momsen (eventuelt sammen med de opkrævede toldomkostninger) ved modtagelsen af varerne;
- eventuelle forsendelsesomkostninger;
- hvordan aftalen indgås, og hvilke handlinger der kræves for dette;
- om fortrydelsesretten gælder eller ej;
- betalings-, leverings- og opfyldelsesmetoden for aftalen;
- fristen for accept af tilbuddet eller perioden, inden for hvilken virksomheden garanterer prisen;
- om aftalen arkiveres efter indgåelse, og i bekræftende fald på hvilken måde den kan konsulteres af forbrugeren;
- hvordan forbrugeren, forud for aftalens indgåelse, kan kontrollere og rette de af forbrugeren i forbindelse med aftalen afgivne oplysninger;
- de eventuelle andre sprog, i hvilke aftalen kan indgås, udover hollandsk;
- de adfærdskodekser, virksomheden har underlagt sig, og hvordan forbrugeren kan konsultere disse adfærdskodekser elektronisk; og
- minimumsvarigheden af aftalen i tilfælde af en løbende transaktion.
Valgfrit: tilgængelige størrelser, farver, materialetyper.
Artikel 5 – Aftalen
Aftalen indgås, med forbehold for bestemmelserne i stk. 4, når forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de dertil hørende betingelser.
Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter virksomheden straks elektronisk modtagelsen af accepten af tilbuddet. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er bekræftet af virksomheden, kan forbrugeren ophæve aftalen.
Hvis aftalen indgås elektronisk, træffer virksomheden passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger til beskyttelse af den elektroniske overførsel af data og sikrer en sikker webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil virksomheden træffe passende sikkerhedsforanstaltninger.
Inden for lovens rammer kan virksomheden undersøge, om forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt alle de fakta og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af aftalen. Hvis virksomheden på grundlag af denne undersøgelse har god grund til ikke at indgå aftalen, er den berettiget til motiveret at afvise en ordre eller ansøgning eller knytte særlige betingelser til udførelsen.
Virksomheden vil ved produktet eller tjenesten til forbrugeren medfølge følgende oplysninger, skriftligt eller på en sådan måde, at forbrugeren kan gemme dem på en tilgængelig måde på en varig databærer:
- virksomheds adresse, hvor forbrugeren kan henvende sig med klager;
- betingelserne for og hvordan forbrugeren kan benytte sig af fortrydelsesretten, eller en klar oplysning om udelukkelse af fortrydelsesretten;
- information om garantier og eksisterende eftersalgsservice;
- de oplysninger indeholdt i artikel 4, stk. 3 i disse vilkår, medmindre virksomheden allerede har leveret disse oplysninger til forbrugeren før udførelse af aftalen;
- kravene for opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller på ubestemt tid.
I tilfælde af en løbende transaktion gælder bestemmelserne i forrige afsnit kun for den første levering.
Enhver aftale indgås under den suspensive betingelse af tilstrækkelig tilgængelighed af de pågældende produkter.
Artikel 6 – Fortrydelsesret
Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at ophæve aftalen uden at angive nogen grund inden for 14 dage. Denne betænkningstid starter dagen efter, at forbrugeren eller en af forbrugeren forud udpeget og til virksomheden meddelt repræsentant modtager produktet.
I løbet af betænkningstiden skal forbrugeren håndtere produktet og emballagen med omhu. Forbrugeren vil kun pakke produktet ud eller bruge det i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde det. Hvis forbrugeren benytter sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet med alt tilbehør og – hvis det med rimelighed er muligt – i den oprindelige tilstand og emballage til virksomheden, i overensstemmelse med de af virksomheden givet rimelige og klare instruktioner.
Hvis forbrugeren ønsker at benytte sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at meddele dette til virksomheden inden for 14 dage efter modtagelsen af produktet. Forbrugeren skal give meddelelsen skriftligt pr. brev eller e-mail. Efter forbrugeren har meddelt at han ønsker at benytte sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal kunne bevise, at varerne er sendt tilbage rettidigt, f.eks. ved hjælp af en forsendelsesbevis.
Hvis forbrugeren efter afslutning af de perioder, der er nævnt i stk. 2 og 3, ikke har meddelt, at han ønsker at benytte sin fortrydelsesret henholdsvis ikke har returneret produktet til virksomheden, er købet en realitet.