Privatlivspolitik
Om vores privatlivspolitik
Zumaa er meget engageret i dit privatliv. Vi behandler kun de data, der er nødvendige for at (forbedre) vores tjenester og håndterer omhyggeligt alle oplysninger, som vi indsamler om dig og din brug af vores tjenester. Dine oplysninger deles ikke med tredjepart til kommercielle formål. Denne privatlivspolitik gælder for brugen af hjemmesiden og de tjenester, der leveres via den af Zumaa. Denne privatlivspolitik beskriver, hvilke oplysninger vi indsamler om dig, hvad disse oplysninger bruges til, og med hvem og under hvilke betingelser disse oplysninger kan deles med tredjeparter. Vi forklarer også, hvordan vi opbevarer dine data, hvordan vi beskytter dine data mod misbrug, og hvilke rettigheder du har i forhold til de personlige data, du giver os. Hvis du har spørgsmål om vores privatlivspolitik, bedes du kontakte vores privacykontaktperson; du finder kontaktoplysningerne i slutningen af vores privatlivspolitik.
Om vores databehandling
Nedenfor kan du læse, hvordan vi behandler dine data, hvor vi opbevarer dem, hvilke sikkerhedsteknikker vi bruger, og hvem der har adgang til dine data.
Webshop software
Vi benytter os af webhosting og e-mailtjenester fra Shopify, Google G Suite og Klaviyo. For vores webhosting anvender vi tjenesterne fra et webhostingfirma. Personlige data, der indsamles gennem brugen af vores hjemmeside og tjenester, deles med vores webhost, som har behov for adgang til disse oplysninger for at yde (teknisk) support. De vil ikke bruge disse oplysninger til andre formål. Vores webhost er forpligtet til i henhold til aftalen, vi har med dem, at tage de nødvendige forholdsregler og sikkerhedsforanstaltninger vedrørende dine personoplysninger.
Vores webshop er udviklet ved hjælp af Shopify-software, og vi hoster vores webshop på en server, vi selv administrerer. Vi har truffet de nødvendige forholdsregler og sikkerhedsforanstaltninger, når det kommer til dine personlige oplysninger, såsom SSL-kryptering og en stærk adgangskodepolitik.
E-mail og mailinglister
Til vores almindelige forretningsrelaterede e-mails anvender vi e-mailtjenester fra vores webhost. Denne part har truffet passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at forhindre misbrug, tab eller ændring af dine data. Vores webhost har ikke adgang til vores mailbox, og vi behandler vores e-mailkorrespondance fortroligt.
Formålet med databehandlingen
Generelt formål med databehandlingen
Vi bruger kun dine data til at levere vores tjenester til dig. Det betyder, at formålet med behandlingen af disse data er direkte relateret til den opgave, du tilbyder os. Vi bruger ikke disse data til (målrettede) markedsføringsformål. Hvis du deler oplysninger med os, og vi bruger disse oplysninger uden en anmodning til senere at kontakte dig, vil vi først bede om din udtrykkelige tilladelse. Dine data deles ikke med tredjeparter til andre formål end regnskabsmæssige og administrative forpligtelser. Disse tredjeparter er alle underlagt tavshedspligt i henhold til den aftale, vi har indgået med dem, en ed eller en lovmæssig forpligtelse.
Automatisk indsamlede data
Oplysninger, der automatisk indsamles af vores hjemmeside, behandles udelukkende for at levere vores tjenester til dig og/eller forbedre vores tjenester yderligere. Disse oplysninger (f.eks. din IP-adresse (anonymiseret), webbrowser og operativsystem) er ikke personlige oplysninger.
Samarbejde om skatte- og strafferetlige undersøgelser
I nogle tilfælde kan vi være juridisk forpligtet til at dele dine oplysninger for at hjælpe med en skatte- eller strafferetlig undersøgelse. I sådanne tilfælde er vi forpligtet til at overholde og yde bistand, men vi vil gøre indsigelse baseret på den lovlige mulighed.
Opbevaringsperioder
Vi opbevarer dine data, så længe du er kunde hos os. Det betyder, at vi opbevarer og gemmer din kundekonto, indtil du informerer os om, at du ikke længere ønsker at bruge vores tjenester. En sådan anmodning fungerer også som en anmodning om at blive glemt. Vi er forpligtet til at opbevare fakturaer med dine (personlige) oplysninger på grund af relevante administrative forpligtelser. Disse oplysninger opbevares sikkert, så længe den relevante periode for disse forpligtelser endnu ikke er udløbet. Medarbejdere har ikke længere adgang til din kundekonto og eventuelle dokumenter, der er udarbejdet i forbindelse med din anmodning eller opgave.
Dine rettigheder
Ifølge gældende lovgivning har du som registreret rettigheder i forbindelse med personoplysninger, der behandles af eller på vegne af os. Nedenfor finder du en forklaring på disse rettigheder, og hvordan du kan udøve dem. For at forhindre misbrug sender vi fakturaer og kopier af dine oplysninger som udgangspunkt kun til de e-mailadresser, du har oplyst til os. Hvis du ønsker at modtage disse oplysninger på en anden e-mailadresse eller f.eks. med posten, beder vi dig om at identificere dig i overensstemmelse hermed. Vi opretholder en registrering af indsendte anmodninger, og i tilfælde af en anmodning om at blive glemt opretholder vi en registrering af anonymiserede data. Du vil modtage alle fakturaer og kopier af data i filer, der er struktureret i et maskinlæsbart format baseret på dataklasser, som vi bruger i vores system.
Ret til adgang
Du har til enhver tid ret til at se de data, vi behandler, som relaterer sig til eller kan spores tilbage til din person. Du kan anmode om at se disse data hos vores kontaktperson for privatliv. Du vil modtage et svar på din anmodning inden for 30 dage. Hvis din anmodning imødekommes, sender vi dig en kopi af alle data via den e-mailadresse, vi har registreret, med en yderligere liste over de behandlere, der behandler disse data, og kategorierne, vi opbevarer disse data under.
Ret til berigtigelse
Du har til enhver tid ret til at få rettet de data, som vi behandler, og som vedrører eller kan spores tilbage til din person. Du kan anmode om en sådan berigtigelse hos vores kontaktperson for privatliv. Du vil modtage et svar på din anmodning inden for 30 dage. Hvis din anmodning bliver godkendt, sender vi en bekræftelse til den e-mailadresse, vi har registreret, om at oplysningerne er blevet rettet.
Ret til begrænsning af behandling
Du har til enhver tid ret til at få begrænset de data, som vi behandler, og som vedrører eller kan spores tilbage til din person. Du kan anmode om en sådan begrænsning hos vores kontaktperson, der er ansvarlig for privatliv. Du vil modtage et svar på din anmodning inden for 30 dage. Hvis din anmodning bliver godkendt, sender vi en bekræftelse til den e-mailadresse, vi har registreret, om at behandlingen af dine data er blevet begrænset, indtil du vælger at ophæve denne begrænsning.
Ret til dataportabilitet
Du har til enhver tid ret til at få overført de data, som vi behandler, og som vedrører eller kan spores tilbage til din person, til en tredjepart efter eget valg. Du kan sende en sådan anmodning til vores kontaktperson, der er ansvarlig for privatlivsspørgsmål. Du vil modtage et svar på din anmodning inden for 30 dage. Hvis din anmodning bliver godkendt, sender vi dine (personlige) fakturaer eller kopier af data, som vi eller tredjeparter har behandlet på vegne af os, til den e-mailadresse, vi har registreret. Det er meget sandsynligt, at vi i et sådant tilfælde ikke længere vil kunne tilbyde dig vores tjenester, da vi ikke længere kan garantere den tidligere databeskyttelse.
Ret til indsigelse og andre rettigheder
Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personlige data. I tilfælde af en sådan indsigelse vil vi straks ophøre med behandlingen af dine data, mens din indsigelse bliver undersøgt og behandlet. I tilfælde af en berettiget indsigelse vil vi returnere alle fakturaer og/eller kopier af de personoplysninger, som vi eller tredjeparter har behandlet indtil da, og derefter stoppe behandlingen. Du har også ret til ikke at være underlagt automatiserede beslutningsprocesser eller profilering. Vi behandler dine data på en sådan måde, at denne ret ikke finder anvendelse. Hvis du mener, at denne ret er relevant, bedes du kontakte vores Privacy Officer.
Ændringer i privatlivspolitikken
Vi forbeholder os retten til at ændre vores privatlivspolitik til enhver tid. Denne side viser dog altid den nyeste version af vores privatlivspolitik. Hvis en ny privatlivspolitik påvirker, hvordan vi behandler nyligt indsamlede data vedrørende din person, vil vi informere dig via e-mail.